Rendelkezési Nyilvántartás

Rendelkezési nyilvántartás lehetőséget biztosítügyintézési rendelkezések megtételére, a csatlakozott hatóságok számára pedig a rendelkezések megismerésére.

1) Ügyintézési rendelkezések és alaprendelkezés megtétele: Ahhoz, hogy egy állampolgár rendelkezéseket tehessen és a Nyilvántartásban ezek megjelenjenek, regisztrációs eljárásban kell részt vennie. Az alaprendelkezésben a vele való kapcsolattartás és ügyintézés módjáról fog nyilatkozni. Ezt a következő helyeken teheti meg:

  • Postai Agora pontokon
  • Kormányablakokban
  • Az e-közigazgatásért felelős miniszter által irányított szervezeti egységekben,
  • Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatain
  • Az országos telefonos ügyfélszolgálaton

Az alaprendelkezés a következő kötelezően megadandó adatokkal kerül feltöltésre:

  • Internetes ügyintézés tiltása/megengedése,
  • Telefonos ügyintézés tiltása/megengedése,
  • Postai úton történő ügyintézés tiltása/megendedése,
  • Hozzájárulás elektronikus kapcsolattartáshoz.

Az elektronikus kapcsolattartás lehetőségei: telefon – szóbeli, telefon – telefax, telefon – SMS, e-mail.

Abban az esetben nem szükséges személyes regisztráció, ha az ügyfél rendelkezik az ügyfélkapus regisztráció bármely típusával, vagy Részleges Kódú Telefonos Azonosítással (a továbbiakban: Telefonos Azonosítás). Ezek bármelyikének megléte esetén a Rendelkezési nyilvántartás felülete elérhető a fenti azonosítási módok használatát követően. Az alaprendelkezést követően az állampolgár további rendelkezéseket tehet. A további rendelkezések a személyes megjelenésen kívül elektronikus és telefonos úton is tehetőek (Kormányzati Ügyfélvonal: 1818).

2) Azonosításra vonatkozó rendelkezés: Az Igénybevevő a rendelkezés keretében az alábbi azonosítási módok alkalmazási lehetőségét állíthatja be:

  • Hozzájárulás telefonos azonosító kódok (interneten keresztül történő) használatához
  • Hozzájárulás Ügyfélkapuval történő azonosításhoz
  • Hozzájárulás Ügyfélkapus időalapú egyszeri jelszóval történő azonosításhoz

3) Meghatalmazások készítése: Az Igénybevevőnek lehetősége van meghatalmazásokat készíteni. Az ügytípus kiválasztását követően az Igénybevevőnek meg kell adni mely személyt kívánja meghatalmazni. A meghatalmazott lehet magányszemély, egyéni vállalkozó vagy gazdasági társaság is.

4) Lekérdezések: A Rendelkezési nyilvántartásban a rendelkezések tétele mellett lehetőség van a korábban tett rendelkezések és meghatalmazások keresésére, listázására.

További információk a következő oldalon érhetőek el: